دانشگاه مازندران
دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی
موضوع:
طبیعت در شعر قیصر امین پور
استاد راهنما:
دکتر: غلامرضا پیروز
استاد مشاور:
دکتر: مرتضی محسنی
استادان داور:
دکتر: قدسیه رضوانیان
دکتر: احمد غنی پور ملکشاه
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
فصل اوّل
1-امقدّمه………………………………………………………………………………………………………1
1- 1 – بیان مسأله ………………………………………………………………………………………… 2
1- 2 – سؤالات اصلی ……………………………………………………………………………………. 4
1- 3 – پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………. 5
1- 4 – حدود پژوهش ………………………………………………………………………………… 7
1- 5 – اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………… 7
1- 6 – مراحل پژوهش ………………………………………………………………………………. 7
فصل دوم
2- چهار چوب مفهومی پژوهش:………………………………………………………………… 9
2- 1- وصف برای وصف ……………………………………………………………………….. 10
2 – 2 – ذکرعوامل طبیعی برای بیان مسائل عرفانی و معارف معنوی ……………… 12
2 – 3- ذکرعوامل طبیعی ساخت تصویرهای حماسی …………………………………14
2-4- ذکرعوامل طبیعی برای بیان اوضاع اجتماعی……………………………………..15
2 – 5- نقش عینیّت و ذهنیّت در شعر …………………………………………………. 16
2 – 6- رابطهی عشق، انسان وطبیعت …………………………………………………… 18
فصل سوّم
3- زندگی ،آثار و اندیشهی قیصر امین پور ……………………………………………. 21
3 – 1 – زندگی و آثار شاعر …………………………………………………………….. 22
3 – 2 – اندیشه ………………………………………………………………………………. 23
3- 3 – قیصر و سبک رمانتیک ……………………………………………………………. 28
فصل چهارم:
4 – طبیعت در شعر قیصر امینپور ……………………………………………………. 32
4- 1 – طبیعتگرایی توصیفی ……………………………………………………………. 32
4 – 1 – 1- توصیف گزارش گونه و روایی …………………………………………. 32
4 – 1 – 2 – توصیفات ساده نمادین …………………………………………………35
4 – 1 – 3 – توصیف براساس شخصیتبخشی به عناصر طبیعت (تشخیص) ….. 37
4– 2 – طبیعت گرایی با کارکرد عناصر حماسی…………………………………… 38
4- 2 – 1 – پیوند حماسه و تغزل ………………………………………………………. 39
4- 2- 2 – بازتاب روح حماسی در عناصر زبانی و بلاغی ……………………. 39
4-2 – 2- 1 – واژگان …………………………………………………………………….. 41
4- 2 – 2- 2 – ایماژها و تصاویر حسّی……………………………………………….. 42
4 – 2 –3 – لحن و آهنگ حماسی ………………………………………………….. 55
4 – 2 – 3 – 1 – لحن غمگینانه و سوگوارانه ……………………………………55
4 – 2 – 3 – 2 – گله و شکایت ………………………………………………….. 56
4 – 2 – 3 – 3 – صفا و صمیمیت …………………………………………………… 56
4 – 2 – 4 – تلفیق حماسه و عرفان ………………………………………………. 57
4 – 3 – طبیعت گرایی تألیفی وتأویلی ………………………………………….. 61
4 – 3 – 1 – تصویر رمانتیک ………………………………………………………… 63
4 – 3 – 2 – فردیّت در تصویر و کارکرد ایماژها و تصاویر ………………… 69
4 – 3 – 3 – تنوّع ایماژها و تصاویر خیالی در طبیعتگرایی تألیفی و تأویلی….. 73
4 – 3 – 4 – بیان دردهای نگفتنی از راه تأویل نمادین عناصر طبیعی ………78
4 – 4 – طبیعتگرایی شهودی ……………………………………………………… 82
4 – 4 – 1 – تقابل عقل وعشق ……………………………………………………… 83
4 – 4 – 2 – وحدت عارفانه با هستی …………………………………………… 85
4 – 4 – 3 – تلفیق نگاه شهودی و اجتماعی …………………………………….. 89
4 – 4 – 4 – تمایزهای زبانی و بلاغی در دورهی شهودی …………………. 91
4 – 4 – 4 – 1 – تمایز زبانی …………………………………………………… 92
4 – 4 – 4 – 2 – ایماژها و صناعات بلاغی ……………………………………. 96
4 – 5 – طبیعت و جنبههای سمبلیک آن …………………………………… 102
4 – 6 – عینیّت و ذهنیّت …………………………………………………………. 105
4 – 7 – رابطهی عشق، انسان و طبیعت …………………………………… 107
فصل پنجم
5 – نتیجه گیری ……………………………………………………………………… 115
5 -1 – نتیجه گیری …………………………………………………………………. 116
5 – 2 – تحلیل نموداری …………………………………………………………. 127
5 – 3 – منابع و مآخذ ………………………………………………………….. 128
برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1